Thursday, December 16, 2010

Manisnya ISLAM

lamenya x berceloteh kat sini kan. da berhabuk da space ni.. haaachumm2x! eish, btol la kotor da bende ni.. sampai terbersin kat sini (korg pon same? eish, pengotornya aku ni kan) meh sini aku bersihkan space ni..sng korg nk baca kan :)

MONOLOG HATI (PART 1)

aku dtg dari keluarga Islam & di besarkan mengikut syariat Islam,
di berikan didikan agama secukupnya dari kecik,
tp ati aku meronta-ronta nk kebebasan & keseronokan duniawi,
walaupun aku sedar & maklum tentang hukum hakam nya,
akhirnya aku tewas & tenggelam dlm dunia yg fana ini,
bg aku kawan tu sgt penting sehingga aku hanyut,
aku telah menghalalkan apa yg haram di sisi Islam,
segala yg di ajar oleh cikgu,ustazah & ustaz sewaktu sekolah dulu aku x endahkan lagi, 
makin lama hati aku terasa kosong...
tiada lagi kegembiraan bila bergaul bebas bersama rakan-rakan ku,
abang aku pesan "org yg xde pegangan agama, x tegakkan tiang2 Islam, hidup x berkat, hati x tenang, mulut boleh mencarut tanpa rasa bersalah"
pada mulanya aku x hiraukan pon kata2 nya..
lama2 aku rasa sedih dgn diri aku yg da terpesong dari landasan Islam yg sebenar,
aku mula mencari NUR dariNYA .
aku mula mencari ape yg dah aku tinggalkan sekian lama,
aku sgt rindu padaNYA..

kini bermula lah episode baru dalam hidup ku,


Pada Keluarga,
maafkan ika sebab x dgr kata selama ni..

Pada Teman-Teman,
terima kasih kerana mengajar aku erti persahabatan,
jasa korg akan aku kenang sampai bila2..budi korg x mungkin dpt aku bls..
semoga korg bahagia dan di limpahi Rahmat dari Allah swt.

Pada Sang Kekasih Hati,
kita sama2 xsempurna , saya bersyukur ada awak masa susah & senang,
terima kasih kerana sanggup jadi imam & sudi membimbing saya.
kita sama2 berusaha mendapatkan keredhaan dariNYA..
andai benar saya dari rusuk kiri awak..
saya amat bersyukur kpd Allah swt kerana diberi rusuk yg amat berharga utk saya,


Insha Allah :)

0 comments:

Post a Comment