Monday, March 21, 2011

Wearing A Hijab

Baru-baru ni ada seseorang ni da pakai tudung, comel sgt..bertambah manis dia taw. Suka la tgk, Mata dia redup je.lemah lembut orangnya. Jom la tgk :)





 Cantik kan? kenal tak? ni la Irma Hasmie. Dia cakap dia pakai lepas blk umrah bulan lepas.Sebelum pergi umrah dia ada berdoa mintak petunjuk dari Allah.Alhamdulillah Allah maha pengasih.Suka sgt tgk muka dia ni..sejuk je hati bila pandang.Mula2 tgk kat TV3 nampak dia pakai tudung ingat dia saja2 je.Rupanya betul dia pakai.                                                                                    


Tiba-tiba teringat Semalam teman my friend g pasar, Raje namanya. Dia shopping la tudung n shawl yg latest. aku yg hari-hari blogwalking ni dah tau la nama2 shawl n tudung ni. Macam-macam jenis tudung aku explain kat my friend. Samapai akak owner booth tu pown pelik.



akak        :  bagus lah dia x pakai tudung pown tapi tau pasal tudung.
Me          :  biasa lah kak hari-hari tgk kat blog n suka tgk org pakai.
Raje        :  ????? blur , sambil dok pilih yg mana yang berkenan di hati.
Me          :  saya nak beli tudung untuk mak saya lah . Raje mana satu cantik ye?
Raje        :  Pandang sambil pilih tudung utk dia .
Me          :  Hurm ???
akak        :  Mula lah promote tudung dia kat aku, And tolong pilih kan colour.
Me          :  Layan...sambil fikir koleksi tudung n baju mak.
Me          :  Lastly dapat lah 2 helai utk my mom .
Raje        :  Still dok belek2 mana yg cantik, RAMBANG MATA OK !
akak        :  Dik tak nak pakai tudung ke ? cantik .
Me          :  Gulp ! telan air liur banyak . err, nanti lah kak..
akak        :  x ready lagi ye?
Me          :  nanti saya pakai bukak pakai bukak org cakap apa pulak kak. 
                  saya akan pakai juga 1 hari nanti.
akak        :  betul2 , dah ready nanti pakai la ye.. 
Me          :  Biar lah aku puas pakai baju sendat mendat n sexy2 dulu
                  daripada aku pakai tudung tapi still menampakkan
                  bentuk tubuh aku.x guna juga. (cakap dalam hati aje taw)



Tunggu je lah, saya tahu tutup aurat tu wajib . Saya tak pernah lupa . Bagi saya bila pakai tudung tu biarlah betul-betul tutup aurat.Serba serbi kena jaga biarlah semua yg kita buat berlandaskan Islam yg sebenar.










Image : Google Engine

6 comments:

  1. yunk..cantik sgt dye pakai tudung..huhu..suke nye tgk..dye makin b'seri2 kan sejak over ngn nabil tu..hahah..
    anyway..cm ne kau letak adds kt bawah post kau ni??

    ReplyDelete
  2. cantik kan?ayu sangat..

    adds tu masa wat post g kat edit html
    then letak je coding die kat mana2 yg ko suka..nk preview g je kat compose.mesti kua adds tu..

    ReplyDelete
  3. xde pown..huh..(walhal ak xreti nak buat..huahuahua...
    xpew law..nt la kau try lg..

    ReplyDelete
  4. nuffnang ade coding adds ke?
    ala, wat la heartbeat account gak..
    org ckp heartbeat account cepat naik..

    ReplyDelete